Vizio M-Series (M65-E0) review

• Vestavěný streamovací systém Chromecast.in
  • Cenově dostupný
  • Rozhraní SmartCast TV je neohrabané
  • Nemá TV tuner
  • Slabý výkon mimo osu
Doporučená cena 1 USD,199.00

Vizio M-Series 2016 4K UHD displej nabídl za dané peníze neuvěřitelný výkon, ale aktualizované rozhraní SmartCast společnosti – které vyměnilo většinu vestavěného uživatelského rozhraní a streamovacích aplikací za streamování založené na Chromecastu prostřednictvím poněkud poruchového tabletu – se mnohým (včetně nás) minulo účinkem. Pro rok 2017 udělala společnost Vizio určitý ústupek a přidala několik integrovaných streamovacích aplikací a tradičnější rozhraní. Mezitím, co se společnost Vizio přepracovala, značky jako TCL přišly s působivou řadou televizorů založených na technologii Roku, díky čemuž se střední cenová hladina stala mnohem zajímavější. V naší recenzi Vizio M65-E0 jsme se rozhodli zjistit, zda má nejnovější výhodná koupě 4K UHD televizoru Vizio na to, aby se značka udržela na vrcholu konkurenční střední třídy.

Vybalení z krabice

Vytažení masivního 65palcového modelu M65-E0 z obalu je – řečeno s velkým Yogim Berrou – opět déjà vu. Na první pohled vypadá televizor totožně jako loňský model, vyřezaný do základního obdélníkového rámu s půlpalcovým rámečkem, stříbrnými pruhy na bočních panelech pro stylové body a stojany připomínajícími kancelářské sponky, které se sice snadno montují, ale nekřičí zrovna prémiovým designem. Hmotnost displeje 57 kilogramů (opět stejná jako u loňského modelu) jej řadí na těžší stranu, takže pokud jej chcete připevnit na zeď, budete se muset ujistit, že máte bezpečné kotvy.

Modely Vizio řady M

• Když jsme recenzovali 65palcový model M65-E0, naše recenze se vztahuje na všechny televizory řady M
  • 50palcový (M50-E1)
  • 55palcový (M55-E0)
  • 65palcový (M65-E0)
  • 75palcový (M75-E1)

Vyjmutí příslušenství ze spodní vrstvy pěny dává první skutečný signál, že vám přistál letošní model; místo tabletu je nabitý dálkový ovladač s tlačítky hlasitosti, kanálů a dokonce i číselnými tlačítky. To, že dálkový ovladač obsahuje několik rychlých tlačítek, včetně i méně známých služeb, jako je Xumo, ukazuje, že Vizio chce ze zařízení opět udělat ústřední prvek, a když vidí tlačítko pro Amazon Prime Video – které stále nefunguje s iOS pro streamování Chromecast – je to pro uživatele iPhonu pohled pro bolavé oči.

Vlastnosti a design

(Poznámka: Ačkoli jsme recenzovali 65palcový model M65-E0, naše recenze se vztahuje na všechny televizory řady M)

Možná jste si všimli, že jsme se zatím zdrželi označení řady M jako „televizor“, a to z velmi konkrétního důvodu. Díky čtyřem portům HDMI, z toho jednomu na boku a třem na zadní straně, a také dvěma vstupům USB a hybridnímu kompozitnímu/komponentnímu vstupu je zadní panel televizoru M65-E0 dobře vybaven pro práci se všemi komponentami. Stejně jako displeje Vizio řady E a P však neobsahuje běžný koaxiální konektor. Je to proto, že od loňského roku již displeje Vizio neobsahují televizní tunery a jako takové nejsou technicky vzato televizory.

Bill Roberson/Digital Trends

Je to zajímavý návrh, který by se dal přirovnat k „odvážnému“ rozhodnutí společnosti Apple upustit od konektoru pro sluchátka, což zřejmě kromě vás prakticky nikomu nevadí. Jako značka, která se soustředí na hodnotu, však Vizio svým hardwarem oslovuje ty, kteří přestali využívat kabelové televize a kteří často doplňují streamovací služby HDTV anténou a namísto kabelových nebo satelitních balíčků přitahují místní vysílání. Pokud je to vaše parketa, budete si muset pořídit samostatný tuner, abyste mohli přijímat místní programy. I když jsou cenově dostupné, budete muset obětovat slot HDMI a v některých případech si také přidáte další dálkový ovladač, který vám bude překážet na stolku.

Vnitřek modelu M65-E0 je vybaven panelem LED/LCD s 32zónovým podsvícením a lokálním stmíváním, což je v ostrém kontrastu (slovní hříčka) s panely s podsvícením na okrajích, které jsou v této třídě běžné. Lokální stmívání, označované jako Xtreme Black Engine Plus, je již dlouho základním prvkem displejů Vizio, který umožňuje lepší detaily stínů a bohatší úroveň černé než u mnoha konkurentů. Panel nabízí obnovovací frekvenci 60 Hz s efektivní obnovovací frekvencí 120 Hz, ačkoli podle společnosti Vizio nepoužívá k dosažení efektu interpolaci pohybu, ale spoléhá se na vylepšení pohybu podsvícení. Díky tomu se panel vyhýbá obávanému efektu mýdlové opery, kdy pohyb u některého obsahu vypadá lacině a nepřirozeně.

Nevíte si rady s televizory 4K Ultra HD? Připravili jsme pro vás tohoto obsáhlého průvodce, který vás seznámí s tím, co přesně je 4K Ultra HD a co to znamená pro váš příští nákup televizoru.
Vše, co potřebujete vědět při koupi televizoru

Vysoký dynamický rozsah (HDR) je v zemi televizorů stále úctyhodným pojmem díky své schopnosti zlepšit kontrast a odstíny barev z podporovaných zdrojů a technologie XHDR Plus modelu M65-E0 obsahuje oba základní formáty Dolby Vision a HDR10 (více o tom v části o výkonu). Kromě toho společnost Vizio přesadila svou technologii Ultra Color Spectrum, neboli široký barevný gamut, z dražší řady P, která nabízí vylepšení barev pro obsah HDR. (A, spoiler, M65-E0 poskytuje oslnivou živost barev ze zdrojů HDR.)

Ještě jedna poznámka k HDR: Vizio (matoucím způsobem) označuje HDMI 2 a HDMI 4 jako „nejlepší“, ale HDMI 1 je jediný port, který podporuje jak 4K UHD při 60 snímcích za sekundu, tak HDR obsah. Ostatní tři podporují pouze 4K při 30 snímcích za sekundu. Jinými slovy, pokud chcete HDR, musíte použít HDMI 1, který také nabízí podporu ARC pro připojení k receiverům a soundbarům.

Rozhraní a použitelnost

Nové integrované televizní rozhraní Smartcast společnosti Vizio – které má matoucím způsobem stejnou značku jako její mobilní rozhraní – je z hlediska použitelnosti krokem vpřed. Zatímco loňský speciální tablet a bezdrátová magnetická nabíjecí podložka vypadaly na první pohled elegantně, přenesení prakticky všech ovládacích prvků do digitální oblasti s sebou přináší nejrůznější ústupky, z nichž v neposlední řadě jsou to výpadky tabletu a neustálé aktualizace systému Android. Je úlevou mít dálkový ovladač s pevnými tlačítky pro funkce, jako je hlasitost a navigace, a nabídka digitální verze jako aplikace SmartCast pro váš telefon poskytuje obě možnosti.

Nastavení televizoru je rychlé a intuitivní a displej se ptá na všechny správné otázky, které vás v mžiku uvedou do chodu, od preferencí obrazu až po připojení k síti. Displej můžete dokonce nastavit tak, aby se zapnul při připojení z aplikací kompatibilních s Chromecastem v telefonu, ačkoli bychom to nedoporučovali, pokud máte v domácnosti nastavený více než jeden Chromecast – jinak se vám nevyhnutelně stane, že M65-E0 zapnete omylem. Systém vám neumožní upravovat nastavení napříč vstupy, ale oceňujeme, že M65-E0 obsahuje skvělé předvolby obrazu, včetně kalibrovaného tmavého a kalibrovaného. Obě nastavení automaticky vypínají funkce, jako je vylepšení pohybu, a předvolba Kalibrovaný vyžadovala jen drobné úpravy pro optimální obraz.

Bill Roberson/Digital Trends

V porovnání s jinými moderními televizními rozhraními je však SmartCast TV omezený ve funkcích a neohrabaný při každodenním používání. Na rozdíl od televizorů Roku zde není žádný dobrý způsob vyhledávání obsahu napříč službami, a i když jsou zde základní služby jako Netflix a Hulu, výběr aplikací na palubě je značně omezený. Asi nejužitečnějším doplňkem je služba Amazon Prime Video, která nabízí rozsáhlou knihovnu 4K, k níž nelze přistupovat prostřednictvím Chromecastu ze zařízení se systémem iOS. Základní služby jako HBO, Showtime a řada dalších jsou však dostupné pouze přes Chromecast a kliknutí na ikonu obchodu s aplikacemi vyvolá téměř komickou nabídku jejich stažení ze smartphonu. Jinými slovy, v dobrém i zlém, s M65-E0 budete pravděpodobně stále muset používat telefon nebo tablet.

Systém se zdá být zastaralý také kvůli neschopnosti rozhraní načíst vstupní zdroj při připojení horkého komponentu. Dokonce i výběr vstupu je poněkud nešikovný, protože displej má tendenci připojit se k prvnímu vstupu, který projdete. Jsme rádi, že se vrátil dálkový ovladač, a streamování přes Chromecast je skvělá vychytávka, ale na samotném SmartCast TV je třeba ještě zapracovat.

Výkon

Těm, kteří se dokáží přenést přes limity rozhraní, však Vizio řady M letos opět odmění kupující jedním z nejlepších obrazových výkonů v poměru cena/výkon na světě. Nepřekvapilo nás, že televizor nabízí vynikající úroveň černé a detaily stínů, protože to je tak trochu Vizio parketa. Byli jsme však potěšeni, když jsme zjistili, že M65-E0 toho nabízí mnohem více než to, co se skrývá ve tmě.

Na jedné straně nabízí masivní obrazovka působivou rovnoměrnost od rohu k rohu při jakémkoli osvětlení. Široká, zářivě modrá obloha a nadýchané mraky se odhalují prakticky bez viditelných artefaktů na celé obrazovce, přičemž celková přesnost barev je za dané peníze také docela působivá.

Rozhraní SmartCast TV od společnosti Vizio má omezené funkce a je těžkopádně použitelné.

Je to ale právě kouzlo HDR, kvůli kterému stojí za to si tento set pořídit pro ty, kteří se chtějí nechat oslnit nejnovějším a nejlepším filmovým a televizním obsahem. Poprvé jsme se seznámili s tím, jak působivé může být HDR na modelu M65-E0, když jsme porovnali verzi SDR (standardní dynamický rozsah) filmu Poslední útes s jeho HDR protějškem.

Přepnutí ze SDR na HDR odhalilo škálu barev a živosti, ze které doslova spadla čelist. Posun po mrtvém útesu v úvodu filmu přešel z deky nevýrazného hnědého vápníku do složité sbírky červené, oranžové, hnědé a fialové, zatímco scény jako záběr útesu z vrtulníku shora explodovaly barvami a odhalily elektrickou modř, safír a oslnivou akvamarínovou. Nudibranch (mořský plž) klouzající po kousku mechové skály se z jednobarevné hroudy proměnil v éterickou bílou bytost, kterou vedle černé zvýrazňovala rezavá kaštanová a hnědá.

Při sledování Transformers 5 s vypnutým zvukem (protože vážně) jsme si uvědomili, že i příšerné filmy vypadají v HDR fantasticky, protože sluncem ozářená obloha a vrhající se ohnivé koule ve filmu rozzářily pozadí v krystalických, bíle žhavých výbuších, zatímco barvy jako purpurový Chevrolet a duhově zbarvený autobot za ním v první scéně na Kubě vypadají ve své sytosti téměř hyperrealisticky, což dobře odpovídá celkovému estetickému vyznění filmu.

Max. 600 nitů činí, že M65-E0 není tak nápadně jasný jako špičkové LED televizory od společností jako Samsung nebo Sony (které mají téměř dvojnásobný špičkový jas), ani tak oslnivý kontrast jako OLED displeje LG (které získávají podporu díky dokonalé úrovni černé), ale tyto televizory vás také budou stát nejméně dvojnásobek, takže je to docela slušný hodnotový kvocient.

Co se týče výtek, mohli bychom sice tu a tam něco vytknout – obrazovka může občas vypadat jen trochu zamlženě při kontrastu tmavých scén s přirozeným světlem – ale jediný skutečný problém M65-E0 s výkonem je ten, se kterým se setkáváme prakticky u všech LCD/LED televizorů, které využívají VA panel: Slabý výkon mimo osu. Model M65-E0 je však obzvláště výrazným provinilcem, který se dostane i jen trochu mimo středovou zónu, což ubírá barvám na lesku, zhoršuje výkon na úrovni černé a vytváří výraznější „haloing“ kolem osvětlených oblastí na pozadí černých scén. Naproti tomu televizor TCL řady P nabízí širší „sweet spot“. Tento problém je však velmi častý, a to i u LED/LCD displejů s VA panely za prémiovou cenu.

Pro většinu diváků, zejména pro ty, kteří se s 4K HDR sety teprve seznamují, budou oslnivé barvy a působivá úroveň černé u modelu M65-E0 více než dostatečné k tomu, aby vykompenzovaly případné nedostatky a nabídly působivý výkon, který okoření téměř vše, co se na jeho obrazovce objeví, ať už jde o 4K nebo jiné rozlišení.

Záruka

Vizio nabízí na všechny spotřebitelské nákupy jednoletou záruku od data původního nákupu. Další informace najdete na stránce o záruce.

Náš názor

Těm, kterým nevadí trocha neohrabanosti v kufru rozhraní, nabízí Vizio M65-E0 za dané peníze oslnivý obrazový výkon, který se řadí k tomu nejlepšímu ve své třídě.

Existuje lepší alternativa?

Ti, kteří ocení vyváženější kombinaci použitelnosti a výkonu, se mohou podívat na výše zmíněnou řadu P od společnosti TCL. Tento televizor se však nedodává v 65palcovém modelu, jeho úhlopříčka končí na 55 palcích. pokud chcete obří obrazovku, možná bude lepší jednoduše vzít řadu M a přidat 4K streamer, jako je Roku Ultra, Apple TV 4K nebo Fire TV.

Jak dlouho vydrží?

Přestože jsme se tu a tam setkali s několika softwarovými problémy, existuje důvod, proč televizory Vizio patří mezi nejoblíbenější, které si můžete koupit. Televizor se může pochlubit nejnovějším rozlišením a podporou HDR, je tedy dobře zabezpečen do budoucna a měl by vydržet dlouhá léta.

Měli byste si ho koupit?

Pro ty, kteří si cení především vynikajícího obrazového výkonu, rozhodně. Řada M od společnosti Vizio představuje cenově dostupný způsob, jak stylově naskočit do ohromujícího rozlišení 4K HDR.

Aktualizace: Aktualizováno, aby bylo jasné, že panel M65-E0 je 60Hz panel s vylepšením pohybu pro dosažení „efektivní“ obnovovací frekvence 120 Hz.