Recenzie Siberia – Keanu Reeves îngheață în rolul unui geeker de diamante

aug. 2, 2021

Keanu Reeves a revenit în acțiune, după o modă, în acest thriller romantic monoton – o versiune mai puțin luptătoare și mai artistică a lui John Wick de la regizorul independent Matthew Ross (Frank & Lola). În mod fatal, scenariul îi cere lui Reeves, care joacă rolul unui negustor de diamante de pe piața neagră, să joace serios, pe lângă obișnuita sa livrare rigidă și stoică de replici și lovituri de pumn.

Reeves joacă rolul lui Lucas Hill, un american care vizitează Sankt Petersburg pentru a vinde 40 de milioane de dolari de diamante albastre rare unui mafiot rus (Pasha D Lychnikoff, care nu sparge tocmai tiparul răufăcătorilor ruși). Când asociatul său de afaceri dispare cu gheața, Lucas se grăbește să ajungă în Siberia pe urmele lui, găsindu-și timp pentru a face Facetime cu soția sa (Molly Ringwald). M-am întrebat dacă împerecherea dintre Reeves, 54 de ani, și Ringwald, 50 de ani, a fost un exemplu luminat de distribuire a intereselor amoroase adecvate vârstei. Dar nu. În Siberia, Reeves se cuplează cu proprietara de bar Katya, interpretată de Ana Ularu, 33 de ani. Într-o discuție sinceră de după actul sexual, Reeves îi spune că cuvântul „diamant” provine din grecescul adámas, care înseamnă „inalterabil”. Ar putea foarte bine să își descrie expresiile faciale.

Un punct forte aici este violența sobră, realistă. Când Reeves este bătut în fața unui bar de un rus de mărimea unui dulap, el cade ca o scobitoare. Este un film cu ambiția de a face ceva mai mult decât împușcăturile din jocurile video din John Wick. Dar despre ce anume este vorba, nu cred că realizatorii filmului au discutat vreodată în detaliu: există unele intrigi în stil Le Carré și apoi, bineînțeles, romantismul – Lucas își petrece cu adevărat o parte din timpul petrecut în Siberia încleștând buzele cu Katya. În cele din urmă, Siberia este cea care iese cel mai bine – un loc în care toată lumea vorbește engleza și este super dispusă să împrumute unui tip o pușcă la nevoie. Și nu poate fi chiar atât de frig, din moment ce Reeves se leagănă de parcă ar fi îmbrăcat pentru o ședință foto de modă de croitorie pentru revista GQ.

Vezi trailerul pentru Siberia
{{{#ticker}}

{{topLeft}}