Opera Browser VPN Review

sept. 7, 2021

Dacă doriți o conexiune aproape invizibilă, de tip VPN, ați putea fi tentat să încercați serviciul integrat al browserului web Opera. Acesta nu necesită software suplimentar și nici măcar un cont, oferă date nelimitate și este destul de bun la streamingul Netflix din străinătate.

Dar, în cele mai recente teste ale noastre, acesta a oferit cea mai proastă performanță dintre toate serviciile de tip VPN fără taxe pe care le-am văzut vreodată, mult sub rezultatele unor teste similare efectuate pe același serviciu cu puțin mai mult de un an în urmă.

Chiar dacă VPN-ul pentru browserul Opera este complet nelimitat și complet gratuit, nu îl putem recomanda decât pentru a fi utilizat ca serviciu proxy pentru streaming video, deoarece performanța sa de rețea este pur și simplu îngrozitoare. Chiar și serviciul gratuit în mod deliberat încetinit, dar și nelimitat, al ProtonVPN este mai rapid. Pentru un serviciu gratuit mult mai rapid, deși unul cu un plafon lunar de date de 10 GB, încercați Windscribe, pe care îl considerăm unul dintre cele mai bune servicii VPN gratuite.

Adevărul despre serviciile VPN fără taxe

În general, nu am recomanda un serviciu complet gratuit, deoarece prea multe dintre acestea vă împrumută lățimea de bandă, injectează reclame în site-urile web afișate sau vând istoricul de navigare al utilizatorilor. (Opera face cel puțin ultima dintre acestea, așa cum este detaliat în declarația de confidențialitate a serviciului.)

Este mai bine să folosiți planurile gratuite pe care cei mai buni furnizori de VPN le oferă ca mostre ale serviciilor lor. Cele mai multe dintre aceste planuri vă limitează utilizarea datelor sau viteza rețelei; VPN-ul de browser de la Opera nu face niciuna dintre acestea, dar nu este cu adevărat un VPN (explicat mai jos), iar performanța rețelei sale a devenit mult mai proastă chiar și decât vitezele limitate ale unor alte servicii.

Mai mult: VPN-uri gratuite vs. cu plată: Pe care ar trebui să le alegeți?

Pentru că acest serviciu nu protejează nimic altceva decât datele browserului Opera, nu este fezabil să folosiți serviciul încorporat asemănător unui VPN ca o soluție VPN de acasă cu normă întreagă. Pentru aceasta, vă recomandăm un serviciu rapid, nelimitat, plătit, cum ar fi Private Internet Access sau Windscribe.

Ce primiți gratuit

„VPN” Opera este, din punct de vedere tehnic, un serviciu proxy securizat. Acesta criptează doar traficul browserului Opera și îl direcționează prin intermediul unui server operat de furnizorul canadian de VPN SurfEasy. Opera nu va proteja alte browsere web sau clienți de e-mail independenți. Un VPN adevărat ar cripta fiecare bucată de date de internet care intră și iese de pe un dispozitiv, indiferent de aplicația care gestionează datele.

Serviciul VPN al browserului Opera a fost inițial doar pentru desktopuri și laptopuri, dar în martie 2019, browserul Opera pentru Android a adăugat aceleași capacități de secure-proxy. Aplicațiile mobile gratuite Opera VPN pentru mobil (care foloseau servere VPN reale) au fost închise în aprilie 2018, în urma achiziției SurfEasy de către gigantul antivirus Symantec. (Compania norvegiană din spatele browserului web Opera este acum specializată în publicitate.)

Pentru a vă conecta în siguranță online, deschideți browserul Opera, faceți clic pe logo-ul Opera din stânga sus a ferestrei browserului, selectați Setări și apoi Confidențialitate & Securitate și, în final, bifați caseta Activare VPN. La câteva secunde după aceea, logo-ul VPN se va schimba în albastru pentru a arăta că este securizat, iar interfața va afișa adresa IP curentă și cât de multe date au fost transferate.

VPN-ul browserului Opera vă permite să alegeți dintre doar trei locații de server, etichetate vag ca fiind America, Asia și Europa. (În 2017, puteați selecta dintre serverele din Canada, Germania, Olanda, Singapore și SUA, iar vitezele erau mult mai rapide.)

Strălucire online

Am încercat să vizionăm BBC iPlayer atunci când eram conectați la Europa, dar am fost blocați de la streamingul video. Cu toate acestea, când am încercat să vizionăm Netflix folosind OperaVPN, rezultatele au fost mult mai bune. Am reușit în mod constant să ne conectăm și să facem streaming video, indiferent dacă eram conectați la „Europa”, „Americi” sau „Asia.”

„Star Trek: Discovery”, care este exclusiv pe CBS All Access în Statele Unite, dar este pe Netflix în cea mai mare parte a restului lumii, a putut fi vizionat din toate cele trei locații virtuale. „Doctor Who”, pentru care Netflix deține drepturile doar în unele țări, și nu în SUA, a putut fi vizionat din „Europa” și „Americi”, dar nu și din „Asia.”

Nu am putut spune cu exactitate la ce țară am fost conectați în fiecare caz. Google Search părea să creadă că eram în Ucraina, dar un localizator de adrese IP a plasat „Europa” în Suedia, „Asia” în Singapore și „America” în Virginia. Aceasta din urmă nu explică prea bine cum de am reușit să transmitem în flux fie „Star Trek: Discovery”, fie „Doctor Who.”

În ciuda neclarității cu privire la locație, rata de conectare la Netflix a OperaVPN a fost mult mai bună decât cele ale multor servicii VPN plătite. Netflix vânează și blochează în mod activ serviciile proxy și serviciile VPN, iar obținerea unui flux variază foarte mult în funcție de servicii, țări și chiar orele din zi. Faptul că am reușit să ne conectăm în mod constant a fost remarcabil, deși rezultatele ar putea fi diferite într-o altă zi.

Caveat: Utilizarea unui VPN sau a unui serviciu proxy pentru a transmite conținut pe care nu ar trebui să îl puteți accesa în locația dvs. încalcă tot felul de termeni de serviciu și, posibil, chiar și unele legi, iar orice serviciu de streaming ar putea să vă închidă contul ca urmare. Faceți acest lucru pe propriul risc.

Performanță

Am testat serviciile gratuite a nouă furnizori de servicii VPN – Avira Phantom VPN, Hide.me, Hotspot Shield, browserul Opera VPN, ProtonVPN, Speedify, SurfEasy, TunnelBear și Windscribe – în primăvara anului 2018, într-o casă din suburbia New York-ului, dotată cu un serviciu de internet prin cablu în bandă largă obișnuit și de consum.

Care serviciu a fost testat de trei ori cu ajutorul Speedtest de la Ookla, iar timpii de conectare ai serviciului, latența rețelei (de ex, întârziere) și vitezele de încărcare și descărcare au fost mediate. Deoarece vitezele de rețea pot varia, am efectuat măsurători de referință ale fiecărui parametru înainte de testarea fiecărui serviciu, iar rezultatele medii au fost comparate cu cele de referință.

Rezultatele testelor noastre de performanță ale browserului Opera VPN au început bine, cu un timp de conectare de 4,3 secunde, ceea ce este relativ rapid în comparație cu unele alte servicii gratuite. Streamingul de muzică și video prin conexiunea Opera VPN a funcționat bine, iar timpul de ping, sau latența rețelei, a fost acceptabil, de 2,5 ori mai mare decât vitezele de dinainte de VPN.

Pe de altă parte, Opera browser VPN a produs o rată medie de descărcare de numai 5,9 megabiți pe secundă (Mbps), o scădere de 97% față de testele de dinainte de VPN. Serviciul a putut încărca date la o rată medie de 2,8 Mbps, în scădere cu 92 la sută față de linia de bază.

Aceasta a fost cea mai proastă performanță dintre cele nouă servicii gratuite pe care le-am examinat. A fost, de asemenea, o scădere abruptă față de testele similare ale browserului Opera VPN efectuate în iarna anului 2017, în care vitezele de descărcare ale serviciului au fost cu doar 14 la sută mai mici decât linia de bază și a depășit toate celelalte servicii VPN, gratuite sau cu plată.

Pentru a ne asigura că rezultatele noastre Opera nu au fost o aberație, le-am rulat din nou câteva săptămâni mai târziu de la un birou din Midtown Manhattan. Rezultatele au fost la fel de proaste ca înainte. Viteza medie de descărcare a fost de 3,27 Mbps, cu 97 la sută mai mică decât cea de referință, iar vitezele de încărcare au fost în medie de 1,61 Mbps, cu peste 99 la sută sub cea de referință.

Mai mult: How a VPN Can Boost Your Security and Privacy

Cum poate un VPN să vă sporească securitatea și confidențialitatea

Chiar și serviciul gratuit nelimitat al ProtonVPN, care este încetinit în mod deliberat pentru a-i descuraja pe freeloaders, a fost mai rapid decât Opera în testele inițiale, provocând o scădere a vitezei de descărcare de 73% și o încetinire a vitezei de încărcare de 37%.

În cifre brute, ratele de biți ale ProtonVPN au fost de aproape 10 ori mai mari decât cele ale Opera, chiar dacă vitezele de fond ale ISP-ului au fost aproape aceleași pentru testele celor două servicii.

Bottom Line

În timp ce iubim abordarea și operațiunile fără sens ale browserului Opera VPN, nu îl putem recomanda pentru utilizarea regulată a VPN-ului atunci când serviciul gratuit, cu date nelimitate, al ProtonVPN este mai rapid și oferă o protecție VPN atotcuprinzătoare, fără probleme de confidențialitate. Cu toate acestea, putem recomanda OperaVPN, dacă doriți doar să transmiteți Netflix din străinătate și nu sunteți deosebit de pretențioși cu privire la locul de unde provine. Iar dacă doriți un serviciu gratuit cu adevărat rapid, există întotdeauna Windscribe.

Specificații

Platforme client: Windows, Mac, Linux
Protocoale: SSL/TLS