Standpunten van de Canadese partijen over immigratie

nov 6, 2021
admin

Met de federale verkiezingen in Canada volgende maand, is het nog nooit zo belangrijk geweest om de standpunten van de partijen over immigratie te kennen. Of je nu burger bent of in de komende jaren Canada wilt binnenkomen, informatie over de immigratiestandpunten van de partijen kan je helpen de beslissing te nemen die het beste bij je past, of je kan helpen anderen te informeren. Hier zijn een paar punten uit het platform van elke partij die je misschien wilt weten.

Met de Canadese Federale verkiezingen volgende maand, is het nog nooit zo belangrijk geweest om de standpunten van de partijen over immigratie te kennen. Of je nu een burger bent of iemand die in de komende paar jaar Canada wil binnenkomen, informatie over de immigratieplatforms van de partijen kan je helpen de beslissing te nemen die het beste bij je past, of je kan helpen anderen te informeren. Hier zijn een paar punten uit het platform van elke partij die je misschien wilt weten.

Conservatieven:

De Conservatieve partij heeft een aantal maatregelen voorgesteld over Canadese immigratie. Voor vestigingsondersteuning hopen de Conservatieven te voorzien in de behoefte aan adequate en billijke middelen voor taalonderwijs aan immigranten en immigrantengezinnen. Als immigranten een functionele vaardigheid bereiken in een van de twee talen van het land, hopen de Conservatieven dat dit zal helpen bij de integratie in de samenleving en op de werkplek. Bovendien willen ze de financieringsprocessen voor vestigingsdiensten stroomlijnen om op stabiliteit te bouwen en langetermijnplanning door dienstverleners mogelijk te maken.

Met betrekking tot inreisaanvragen is een van de doelstellingen van de Conservatieven ervoor te zorgen dat Citizenship and Immigration Canada over voldoende personeel en middelen beschikt om de verwerkingstijd van aanvragen te verbeteren en een eerlijke procedure te garanderen. Voorts hopen zij de aanvraagprocedure te reorganiseren zodat aanvragers gemakkelijk toegang hebben tot hun aanvraaginformatie en gemakkelijk hun aanvraagstatus kunnen controleren. De Conservatieven hebben ook de wens geuit om de behoefte aan tijdelijke verblijfsvergunningen (TRP’s) die door de minister worden afgegeven te verminderen, in de hoop dit te doen door de aanvraagprocedure eerlijker en efficiënter te maken.

NDP:

De NDP heeft een ferm standpunt ingenomen over de rechten van immigranten in Canada en over het systeem van tijdelijke buitenlandse werknemers. De NDP heeft in de eerste plaats te kennen gegeven dat gezinshereniging de belangrijkste prioriteit van het Canadese immigratiebeleid moet zijn. De partij wil de afgifte van bezoekersvisa voor mensen die familieleden komen bezoeken vereenvoudigen, de kosten voor het aanvragen en landen van immigranten verlagen, en Canadezen eenmalig de mogelijkheid bieden om een familielid dat niet tot de gezinsklasse behoort te sponsoren om naar Canada te komen. Bovendien wil de NDP een fast-track family class sponsorship creëren voor aanvragers uit rampgebieden.

Wat tijdelijke buitenlandse werknemers betreft, heeft de NDP de sterke wens geuit een einde te maken aan de uitbuiting van deze werknemers door hun werkgevers. Hoewel de NDP ook heeft voorgesteld om prioriteit te geven aan natievorming en permanente immigratie, wil zij toestaan dat tijdelijke buitenlandse werknemers worden beschermd en veilig zijn in hun werkomgeving. De NDP wil tijdelijke buitenlandse werknemers toestaan hun naaste familie mee te nemen naar Canada, wat de gezinshereniging in hun immigratieplatform benadrukt.

Liberalen:

De voorgestelde liberale maatregelen vallen vooral onder het intrekken van wetsvoorstel C-24 en het openstellen van Canada voor meer vluchtelingen, vooral die uit de Syrische crisis. Dit gezegd zijnde, hebben ze echter wel een uitgesproken mening over de status van tijdelijke buitenlandse werknemers en delen ze dezelfde standpunten als de NDP over gezinshereniging en financiering voor vestigingssteun.

Om uitbuiting van tijdelijke buitenlandse werknemers te voorkomen, wil de liberale partij een verplicht klachtvolgsysteem opleggen, verplichte openbaarmaking van onderzoeken naar misbruik van het programma, verplichte openbaarmaking van federale nalevingsbeoordelingen van werkgevers, maandelijkse openbaarmaking van het aantal tijdelijke buitenlandse werknemers, en een verplichte en regelmatige werkplekaudit.

Het is belangrijk om geïnformeerd te zijn voordat je stemt, of iemand adviseert om te stemmen in de komende federale verkiezingen. Als u van plan bent binnenkort naar Canada te emigreren, bekijk dan ons gratis online beoordelingsformulier!

FWCanada is een in Montreal gevestigd immigratie advocatenkantoor dat professionele juridische diensten verleent op het gebied van Canadese immigratie. Voor meer tips en updates over Canadese immigratie volg FWCanada op Facebook, Twitter, en Linkedin.