10 LGBT-vastaista asiaa, joita et voi tehdä seuratessasi Jeesusta – Believe Out Loud
Veritas vos liberabit
WOW. Moni asia kertoo
WOW. Paljon asioita, jotka kertovat meille mitä uskoa ilman mitään todisteita niiden takana. Katsokaa kuinka monta kertaa hän puhuu siitä, mitä Raamattu muka sanoo. Ja katsokaa kuinka monta kertaa hän todella lainaa sitä(Hän lainaa sitä NOLLA kertaa). Mutta käydäänpä se läpi kohta kohdalta, ja toisin kuin herra Sandlin, minä käytän Jumalan sanaa argumentissani, enkä vain odota teidän uskovan minun sanaani.
1. Tuomitaan väkivalta LGBT-ihmisiä kohtaan.
– Tämä on itse asiassa oikein ja sitä pitäisi saarnata. Kun Paavali kirjoitti korinttilaisille, hän ei käskenyt heitä kivittämään siellä olevia homoseksuaaleja, vaan kehotti heitä(homoseksuaaleja) tekemään parannuksen.
-1. Kor. 6:9-11
2. Vastustaa samaa sukupuolta olevien avioliittoa.
Ensin vähän logiikkaa tässä. Hän väittää, että koska Raamatussa on moniavioisia, jotka on siunattu, niin se tarkoittaa, että moniavioisuus on oikein(pidä mielessä, että jos uskot häntä, niin uskot moniavioisuuden kannattajaa, ellei hän tietysti valehtele). Jumala siunaa monia ihmisiä ja kaikki ihmiset ovat syntisiä. Jumala siunasi Daavidia, joka ei ollut ainoastaan moniavioinen vaan myös aviorikkoja ja murhaaja, Jumala siunasi Jaakobia vaikka hän varasti veljeltään. Se, että Jumala siunaa näitä ihmisiä, ei tarkoita, että heidän tekonsa olisivat oikeutettuja, vaan että heidän tekonsa annettiin anteeksi. Hauska huomata myös, että teidän on luultavasti vaikea löytää sellaista Raamatun hahmoa, jonka elämää seurataan pitkään ja jonka perhe ei kärsinyt hänen moniavioisuudestaan. Mooses menetti vaimon ja pojan, samoin Daavid(kaikki hänen vaimonsa). Lopuksi hänen mainintansa siitä, että miehen vaimo annettiin avioliittoon hänen veljilleen, on sanottu tietämättömänä menneisyydestä. Siihen aikaan, jos nainen ei ollut neitsyt eikä naimisissa, kukaan ei ottanut häntä avioliittoon, ja oli hyvin vähän toivoa, että hän menisi uudelleen naimisiin. Näin varmistettiin, että hänen alkuperäisen aviomiehensä perintö jäi elämään ja että hänestä pidettiin hyvää huolta. Tämä käytäntö on kuitenkin vain tuon aikakauden tuote, eikä se ole ehdoton moraali, jota noudatettaisiin kaikkina aikoina ja kaikissa kansoissa. Jos moniavioisuus oli myös Jumalan alkuperäinen suunnitelma ihmiskuntaa varten, miksi sitten vain yksi Aatami ja yksi Eeva? Se on yksinkertaista, että se ei ollut. Se oli osa kulttuuria ja aikakautta, joka meni Jumalan suunnitelmia vastaan kerta toisensa jälkeen. Jumalan suunnitelma on aina ollut yksi mies ja yksi nainen. ”Jeesus sanoi heille: ”Tämän aikakauden pojat menevät naimisiin ja heidät annetaan naimisiin. Mutta ne, jotka katsotaan arvollisiksi ottamaan osaa tuohon aikakauteen ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät mene naimisiin eikä heitä anneta avioliittoon. ” -Luk. 20:34-35(HCSB)
-Rom. 3:9-20
-Luk. 20:27-40
3. Syrjivät LGBT-ihmisiä.
En tiedä, missä tapauksessa Mr. Sandlin viittaa tässä artikkelin osassa, ehkä hän tarvitsisi hieman vähemmän epämääräisyyttä ja hieman enemmän faktoja, mutta silloin tätä artikkelia ei luultavasti olisi olemassa, eihän.
On oikein, että kristittyjen ei pitäisi syrjiä muita heidän syntiensä vuoksi, koska me olimme aikoinaan kadotettuja synnissä. Luulen kuitenkin, että herra Sandlin tarkoittaa tässä jotain muuta, jotain tarkempaa. En vain tiedä, mitä se on, koska kuten muukin artikkeli, tämä kohta on vailla faktoja ja tietoa.
Epäselvyys herra Sandlin ei tee teistä oikeaa, se tarkoittaa vain sitä, että pidätte lukijoitanne tyhminä ja helposti manipuloitavina. Ja että he eivät tarvitse faktoja uskoakseen sinua.
-”Älkää siis olko epämääräisiä ja ajattelemattomia ja typeriä, vaan ymmärtäväisiä ja lujasti käsittäviä, mikä on Herran tahto.” Ef. 5:17
-1. Tim. 3:2
4. Sano, että Raamattu/Jumala vihaa homoja.
”Olet nähnyt kyltit: ”Jumala vihaa homoja”. Asia on näin: Raamattu ei koskaan sano niin. Itse asiassa se ei kirjaimellisesti voisi.”
Nykyaikainen käsite ”homoseksuaali” on juuri sitä: nykyaikainen. Meidän käsityksemme kahdesta samaa sukupuolta olevasta ihmisestä, jotka ovat sitoutuneessa parisuhteessa, ei ollut jotain sellaista, jota Raamatun teksti ei koskaan käsitellyt, koska se ei ollut käsite, jota he ymmärsivät tai jota he eivät ajatelleet. Paitsi että ne hyvin harvat kerrat, kun Raamattu mainitsee jotain edes lievästi samaa sukupuolta olevien suhteisiin liittyvää, se ei sano sitä, mitä useimmat kristityt tuntuvat luulevan sen sanovan.”
Ei todellakaan.”
Piti tällä kertaa postittaa koko osio, koska se vaihtaa aihetta kesken kaiken. Aluksi se on kuten otsikko antaa ymmärtää ettei pitäisi sanoa ”Sano että Raamattu/Jumala vihaa homoja.” mutta sitten se muuttuu sanomaksi että Raamattu ei vastusta homoseksuaalisia suhteita. Edellinen on totta Jumala ei vihaa homoseksuaalisuutta harjoittavia vaan hän rakastaa heitä ja haluaa heidän tekevän parannuksen. Jälkimmäinen kuitenkin on räikeän valheellinen kenelle tahansa, jolla on edes aavistuksen verran ymmärrystä aiheesta. Tässä muutamia jakeita Jumalan näkemyksestä homoseksuaalisiin tekoihin.
-1. Kor. 6:9-11
-Lev. 18:22
-Rom. 1:26-28
-Lev. 20:13
Katsos herra Sandlin Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä, mutta se ei tee synnistä sallittua.
Ei todellakaan.
5. Pidättäytykää pappisvihkimyksestä.
Nyt syventyäkseni omaan henkilökohtaiseen teologiaani en usko miesten suorittamaan pappisvihkimykseen. Uskon, että muut kristityt voivat kunnioittaa ja kehua sinua, mutta kukaan mies ei tee sinusta Jumalan miestä. Vain Jumala tekee sinusta Jumalan miehen ja hänen vihkimyksensä on hengellistä ja kaikille näkyvää. Kun taas miehen on titteli, jota jopa jotkut ateistit pitävät (kyllä, on olemassa ”pastoreita”, jotka ovat ateisteja), eikä se merkitse minulle tai Jumalalle mitään. Kristityt voivat nimittää vanhimpia, mutta he eivät tee heitä.
Ei kuitenkaan kenenkään, joka harjoittaa avointa syntiä, pitäisi antaa palvella, saarnata jne. ennen kuin hän on tehnyt parannuksen ja kääntynyt takaisin Jumalan puoleen.
-2. Tess. 3:14-15
-Tiit. 3:10
-1. Kor. 5:12-13
-Tiit. 1:6-9
-1. Tim. 3:1-16
-Act. 20:28
6. Ole hiljaa, kun ihmisiä syrjäytetään ja kiusataan.
”Tehkää toisille niin kuin haluaisitte heidän tekevän teillekin”. Onko kysyttävää? ”
Kyllä itse asiassa herra Sandlin, minulla on kysymys. Haluatteko totella kirjoitusta vai itseänne? Koska te sanotte: ”Olkaa hiljaa, kun ihmisiä syrjäytetään ja kiusataan.” Mutta pyhissä kirjoituksissa sanotaan: ” Aivan kuten haluatte muiden tekevän teille, tehkää samoin heille.”. -Luk. 6:31.
Näetkö, mitä olet sanonut, on kaksi uskomattoman erilaista asiaa tässä. Jos nimittäin noudattaisin pyhiä kirjoituksia, en ”olisi hiljaa, kun ihmisiä syrjäytetään ja kiusataan”, koska jos minua syrjäytettäisiin ja kiusattaisiin, haluaisin muiden suojelevan minua. Sinä ehdotat, että jos näkisin, että jotakuta kiusataan, minun pitäisi vain pitää suuni kiinni ja joko seistä siinä tai kävellä pois. Mutta jos noudattaisin pyhiä kirjoituksia, asettaisin ruumiini hänen päälleen suojellakseni häntä hänen hyökkääjiltään.
Huomaa myös, että kun avionrikkojatar aiottiin tappaa(kiusata kuoliaaksi) Jeesus ei pysynyt hiljaa.
-Johanneksen 8:6
-Luukaan 6:31
7. Uskot, että homous on valinta.
Miksi ei? Tämän artikkelin otsikko on ”10 anti-LGBT-asiaa, joita et voi tehdä seuraten Jeesusta”, mutta tässä kohdassa herra Sandlin kuitenkin myöntää, että hänen väitteelleen ei ole raamatullista perustaa ”Myönnettävästi tässä vastauksessa on kyse enemmän rationaalisuudesta kuin Jeesuksen opetusten noudattamisesta.” No olen eri mieltä siitä, mitä pidätte rationaalisena, mutta se ei ole asian ydin. Kyse on siitä, että hän ei ole antanut meille mitään syytä uskoa, ettei ihminen voi seurata Jeesusta ja uskoa, että homous on valinta.
Oh ja mitä tulee rakastavaan viisauteen herra Sandlin sinun pitäisi olla kiinnostunut tietämään mitä Jumalan Sana sanoo viisaudesta joka tulee maailmasta.
”Sillä tämän maailman viisaus on hulluutta Jumalalle, sillä kirjoitettu on: Hän saa viisaat kiinni heidän juonittelustaan; ja taas: Herra tietää, että viisaiden järkeilyt ovat turhia.” -1. Kor. 3:19-20
Jumalan vai maailman(sinun) viisaus? Sinun valintasi.
Viimeisenä huomautuksena haluaisin myös huomauttaa, että jos seuraat tätä logiikkaa läpi, että se ei ole valinta, niin kaikki muutkaan seksuaaliset vetovoimat eivät ole valinta. Jos homoseksuaalisuus ei ole valinta, niin miten voit sanoa, että kaikki pedofiilit valitsivat vetoa lapsiin? Et voi, ellet ole kaksimielinen. He ovat yksinkertaisesti syntyneet sellaisiksi. Ette kuitenkaan sano niin, koska tiedätte, että pedofilia on väärin, mutta jos noudatatte synnynnäistä filosofiaa, se johtaa loogisesti siihen, jos kaikki seksuaaliset vetovoimat annetaan meille syntymässä.
8. Uskot että on ok olla homo jos on selibaatissa.
Tiedäthän että ellei ole naimisissa(mies ja vaimo) on käsketty olla selibaatissa(ei harrastaa seksiä)? Syntiä, jos ei tee niin, kutsutaan haureudeksi. Samaan sukupuoleen vetoaminen ei todellakaan ole muuttanut tätä asiaa miksikään. Kyse ei oikeastaan ole siitä, että tuntee vetoa samaan sukupuoleen, vaan siitä, että harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella(mies ja vaimo).
-Matt. 15:19
-1. Kor. 6:9, 18
9. Kannattaa homojen käännytysterapiaa.
En oikein usko, että kannatan sellaista käännytystä, josta puhut. Vaikutat sanovan, että jos ihminen sanoo näitä lauluja uudestaan ja uudestaan, niin hän ei tunne vetoa samaan sukupuoleen. Tosiasia on, että kiusaukset voivat kummitella missä ja milloin vain.
En näe mitään väärää siinä, että pyytää Jumalaa poistamaan kiusaukset jonkun sydämestä ja mielestä. Itse asiassa mieluummin edistäisin sitä. Mutta mielestäni katumusrukous on paljon hyödyllisempi henkilön sielulle kuin se, ettei kiusauksia ole.
Jos siis sanot, että kiusausten poistamisen puolesta rukoileminen on väärin, niin ehdotan, että hankkiudut eroon tuosta Rev. etuliitteestä nimessäsi. Itse asiassa ehdotan kumpaakin tapaa, koska koko tämän artikkelin ajan olet osoittanut kaikkea muuta kuin kunnioitusta Jumalaa ja Hänen sanaansa kohtaan.
En tiedä, onko terapia tarpeellista, se olisi yksilökohtaista, mutta rukous ehdottomasti on. Riippumatta siitä, mistä he ovat kääntymässä tai tekemässä parannusta.
-Acts 8:22
10. Ajattele, että ”homoagenda” on jotain muuta kuin halu olla sitä, mitä he ovat, ja rakastaa sitä, mitä he rakastavat.
”Tärkeintä tietää LGBT-ihmisistä on ”LGBT-ihmisten” osa ”ihmiset”. Ihmiset ovat ihmisiä – me nauramme, me itkemme, me haluamme, että meitä rakastetaan ja meistä välitetään.”
Se on radikaali homoagenda: tulla rakastetuksi.”
Se on myös minun, ja epäilen, että se on myös sinun.”
En usko, että olen koskaan käyttänyt termiä ”homoagenda”, ja jälleen kerran, kuten numeron 7 tapaan, en ymmärrä, miksi kukaan ei voisi olla kristitty ja vastustaa tätä homoagendaa(mitä ikinä se sitten onkin). Tunnustan kyllä, että homoseksuaalit ovat ihmisiä, ja rakastan syntistä mutta vihaan syntiä, mutta se ei tarkoita, että hyväksyisin synnin. Olen todennut tämän jo aiemmin, joten en puhu siitä uudestaan.
Tämä koko kohta sortuu siihen suureen harhaluuloon, että heitetään sinne sana rakkaus ja ihmisten on oltava samaa mieltä. No inhoan kertoa sinulle, mutta rakkaus ei ole aina hyvä asia.
”Sillä RAKKAUS rahaan on kaikenlaisen pahan juuri…” 1. Timoteus 6:10
Tunteet, kuten rakkaus, viha, viha, viha, suru jne. ovat kaikki moraalittomia(eivät seiso millään moraalisella puolella yksinään), kyse on siitä miten niitä käytetään. On hyvä vihata murhaa, mutta väärin vihata hyväntekeväisyyttä, on hyvä rakastaa lapsiaan, mutta väärin rakastaa rahaa.
No tuo selventää asioita jonkin verran. Anteeksi, että tämä on niin pitkä, mutta väärän opetuksen kumoaminen kestää aina kauemmin kuin väärän opetuksen tekeminen.
”Nyt minä kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka aiheuttavat erimielisyyksiä ja esteitä oppimanne opin vastaisesti. Välttäkää heitä.” – Room. 16:17
”Varokaa, ettei kukaan ota teitä vangiksi filosofialla ja tyhjällä petoksella, joka perustuu inhimilliseen traditioon, joka perustuu maailman alkuvoimiin eikä Kristukseen.” – 2. Piet. 2:1-3
Herra Mark Sandlinille, jos olet lukenut Raamattua, niin tiedät, että suurin osa asioista, joita olet täällä sanonut, ovat valheellisia, ja sinun täytyy tehdä parannus ja ilmoittaa, että se, mitä olet täällä sanonut, on valhetta. Siihen asti kehotan sinua lopettamaan saarnaamisen ja valheiden levittämisen Kristuksesta.
”Mutta kansan keskuudessa oli myös vääriä profeettoja, niin kuin teidänkin keskuudessanne tulee olemaan vääriä opettajia. He tuovat salaa esiin tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät Mestarin, joka on heidät ostanut, ja tuovat itselleen nopean tuhon. Monet seuraavat heidän hillittömiä tapojaan, ja totuuden tie pilkataan heidän takiaan. He käyttävät teitä hyväkseen ahneudessaan petollisilla sanoilla. Heidän kauan sitten lausuttu tuomionsa ei ole joutava, eikä heidän tuhonsa nuku.” -2 Piet. 2:1-3
Jumalan vinkki: Jos joku tunnustautuu Jumalan opettajaksi, mutta ei siteeraa Raamattua tai välttelee tiettyjä jakeita, jotka ovat sitä vastaan, mitä hän opettaa, on todennäköistä, että hän on väärä opettaja.